poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Szarlotka z pomarańczą :)

Szarlotka jest standardowym ciastem prawie w każdym domu, ja znalazłam ciekawy przepis i nieco go zmieniłam, przez co smakuje mi jeszcze bardziej, polecam!




Składniki na kruche ciasto:
  • 75 g zimnego masła
  • 150 g mąki 
  • 40g cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 żółtka
Kruche ciasto możemy wyrobić ręcznie,ale ja oszczędzając czas nauczyłam się robić je za pomocą malaksera lub miksera, także wszystkie składniki umieszczamy w misce i mielimy do połączenia, trzeba uważać żeby masło za bardzo się nie roztopiło. Powstałe ciasto wykładamy na folię spożywczą, zawijamy i umieszczamy w lodówce na ok. godzinę. Po tym czasie ciasto wałkujemy go grubości na ok.5mm i wykładamy tortownicę wcześniej wysmarowaną masłem, robimy także mały rant z ciasta. Ciasto nakłuwamy lekko widelcem.


Składniki na nadzienie:
  • 1 kg jabłek 
  • 50 g cukru
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 pomarańcza ( skórka + miąższ bez białych skórek)
Jabłka obieramy i kroimy w średnią kosteczkę i umieszczamy wszystko w garnku, następnie dodajemy wszystkie pozostałe składniki i mieszamy. Gotujemy na małym ogniu do momentu lekkiego rozpadania się jabłek. Nadzienie umieszczamy na kruchym spodzie i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180st.C (termoobieg). Pieczemy 25min. Po upływie 15 minut ubijamy bezę:

Składniki na bezę:
  • 3 białka
  • 160g cukru
  • 2 łyżeczki budyniu waniliowego w proszku
Białka umieszczamy w misie miksera i ubijamy do sztywności,następnie łyżka po łyżce dodajemy cukier i ubijamy do czasu jego rozpuszczenia, w miedzy czasie dodajemy również budyń.

Kiedy ciasto będzie już upieczone po tych 25minutach, wykładamy na nie bezę i wstawiamy do pieca jeszcze na 20minut. Po upieczeniu pozostawić do całkowitego wystudzenia. Ja robiłam zdjęcia tuż po wyjęciu z piekarnika, dlatego gdzieniegdzie widać papier do pieczenia, ponieważ ciasto było jeszcze mega gorące.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz